• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bluestep privatlån?

E

Elsa

Gäst
Poäng: 0
blivit erbjuden ett lån på 233.000 kr via freedom finance ränta 8.40% . Jag ska lösa dyrare lån och om något år testa min egen bank. Men läser här att dom ofta nekar senare? Kräver in kontoutdrag osv? Det står att inga kompletteringar behövs men? Någon med erfarenhet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Stod inte att kompletteringar behövdes för mig heller men sen när jag hade klickat på länken med skuldebrev ville dom ha 1 eller två lönespecifikationer och sedermera också kontoutdrag senaste tre månaderna.
Därefter nekade dom mig dessvärre.

Du kanske har bättre ekonomi dock och då är det större sannolikhet att dom inte krånglar.
 
E

Elsa

Gäst
Poäng: 0
Jo har inga anmärkningar och 5 ff på UC samt över 300.000 årsinkomst. Men vad ska dom med kontoutdrag till? Åhh nu vet jag inte om jag vågar välja dom
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
I mitt fall så var det på grund av att "Dom vill lära känna sin kund" dom menar på att det var bland annat deras skyldighet utifrån "penningstvättslagen" och då jag dels hade 2-3 SMS-lån som dom såg betalade ut, dels eftersom jag hade 2-3 större transaktioner (varav 1 utomlands) och dels eftersom det stod en spelsida så var det nog självklart att dom skulle neka mig...

Har du ingenting du betalar till inkasso, inga gambling/spelsiter som du varit inne på och avslutningsvis inga smslån utbetalade så har du nog inget att vara orolig för, i annat fall så hade inte jag valt dom.
 
E

Elsa

Gäst
Poäng: 0
hmm jag kollade genom mitt utdrag och känns ju inte så kul att dom ska titta på det. Aldrig varit med om att en bank begär in något sådant
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Förekommer något av det jag skrev?
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Terry, gömmer du pengar utomlands eller var transaktionen till spelbolag?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Terry, gömmer du pengar utomlands eller var transaktionen till spelbolag?

När jag spelade så använde jag Trustly som betalmetod vilket således gjorde att det bara står överföring 50.000 massa konstiga siffror och typ Malta eller Gibraltar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp